När Funky Business kom 1999 var det IT boom. Den nya ekonomin sades blomstra och Nordström och Ridderstråle tolkade de strömningar som underbyggde tidsandan. Förr handlade affärslivet om att ha rätt färg på kostymen och hålla med chefen. Anställningar varade i decennier, karriären fyllde ett helt liv. Chefer vårdade sina manualer och bevakade firmans marknadsandel. Företagen levde sitt liv i svart/vitt. Så hände något. Grå var inte längre den enda färgen. Plötsligt fanns en uppsjö av kulörer, kufar, konkurrenter och kriser. Världen hade upptäckt Funky Business. Nu började ledare att ladda upp alla regnbågens färger på sina paletter. Andra skaffade sig sprayburkar och skapade utmanande och starkt lysande mönster. Funky Business blev ett stridsrop och en väckarklocka för nedsövda affärssinnen. Författarna tar Funky Business Forever ett steg vidare. De nagelfar vad som hänt sedan 1999 och hävdar att deras viktigaste slutsatser är oberoende av tid och rum. De har gjort en intellektuell remaster som skall spelas på högsta volym och det utan att funktonerna förvrängs. Världen må ha förändrats men vi förblir för evigt funky.